Posetioci 14.
Filmskog fronta biće prvi koji će odgledati film „Parada papirnih lutaka“. Ovim
povodom, reditelj Atton Paul objasnio nam je svoj prepoznatljiv stil pravljenja
filmova i uveo nas u pozadinu priče, čiju ćemo premijeru gledati u petak u
okviru Međunarodne selekcije.
Imate vrlo
specifičan način pravljenja filmova i čini mi se da publika mora da upozna Vas,
Vašu viziju i način na koji izražavate sebe kako bi mogla u potpunosti da
razume Vaše filmove. Kako biste im približili film „Parada papirnih lutaka“?
Ono
što ću im predstaviti je vrlo kratak film, od svega dva minuta, koji sam radio
vrlo dugo, oko pet meseci. U jednom starom modnom časopisu sam video slike pasa
pastelnih boja i to me je inspirisalo da isečem te slike i počnem da zamišljam
srećniji svet u kome bi oni mogli da žive. Ovaj film je rezultat toga. To je
svakako mesto koje bih voleo da posetim, makar samo u snu.
Film „Parada
papirnih lutaka“ ste u potpunosti snimili
na svom Ajfonu. Šta Vam je još potrebno da biste snimili profesionalne filmove,
osim smartfona?
S
obzirom da sam primarno umetnik koji se bavi izradom kolaža, neophodno mi je da
imam vizuelno raskošne, slojevite scene da bih mogao da ispričam priču. Okviri,
slaganje boja, raspored predmeta, sve su mi to vrlo bitni faktori kada pravim
film.
Koje su
prednosti snimanja filma na ovaj način?
Konkretno
u mom slučaju, prednost je mogućnost snimanja u malom prostoru, uglavnom je to
moj kućni studio, i većina mojih filmova nastaje na površini stola. Ja sam
navikao da radim na taj način i ono što sam vremenom naučio je da mogu da
napravim čitave scene, sa svom njihovom dubinom, i da mi je zato dovoljan samo
jedan sto. Prednost je, naravno, savremena tehnologija sama po sebi zbog svega
što omogućava. Zahvaljujući svemu tome, mogu da eksperimentišem koliko hoću, od
osvetljenja do objektiva, a da u isto vreme imam jako dobre snimke.
Mnogi reditelji
kažu: „Film je dobar onoliko koliko je dobra njegova montaža.“ Da li se slažete
sa tim i kako funkcioniše montiranje kada snimate Ajfonom? (s obzirom na to da
on ima svoju aplikaciju za montiranje koja je ograničena na skrinšotove i
skraćivanje klipa)
Slažem
se svakako, montaža je ono što svemu daje smisao, u to nema sumnje. Montiranje
je za mene vrlo važno i poslednje dve godine sam proveo tako što sam skoro
svaki dan učio ponešto iz te oblasti. To je zapravo počelo tako što sam pravio
mashup-ove za Instagram, a tamo postoji vremensko ograničenje od 15 sekundi.
Vremenom je preraslo u strast iz koje je proisteklo skoro hiljadu video
klipova, a siguran sam da će ih biti još dosta. Dakle, snimam Ajfonom i, kada
se snimak učita na Dropbox, prebacim ga na moj iPad mini da ga montiram. Sve je
tako jednostavno i zgodno, i to mi mnogo pomaže da ostanem inspirisan i da nastavim
da eksperimentišem.
Na koje
poteškoće nailazite prilikom dizajna zvuka kada snimate na ovaj način?
Nema
nekih većih poteškoća kada radite sa kolažnim filmom i uopšte animacijom. Tačno
je da se čuje poneki šum dok snimam, ali to lako izbacim u montaži i ubacim muziku
i zvučne efekte koje sam prethodno snimio. Sam proces je jednostavan i to je
ono što ga čini još zabavnijim, ono što te tera da vidiš šta još možeš da
napraviš sa svim tim alatkama koje su na raspolaganju.
Životinje se
često pojavljuju u Vašim filmovima, uključujući i ovaj koji ćemo videti na
Filmskom frontu. S druge strane, ljudi gotovo i da nema. Zašto?
Prilično
sam siguran da je to zato što sam oduvek mnogo voleo životinje. Tako su
misteriozne i prelepe, i verujem da bi se moje tri mačke složile sa ovim što
sam rekao. (smeh)
Tema
ovogodišnjeg Filmskog fronta su video igre, a znam da je Vaša omiljena igra
svih vremena „Tron“. Po čemu je ona posebna?
„Tron“,
i video igra i film, ostavili su ogroman utisak na mene kada sam bio tinejdžer.
Čak sam kao osamnaestogodišnjak išao u Holivud u želji da snimim nastavak tog
filma. Recimo da se to tada nije desilo, ali mi je i dalje neostvareni san
(smeh).
Očigledno Vam se
dopada originalna verzija filma, a kako Vam se čini rimejk?
Rimejk
stvarno jeste prelep film. I pre njega sam bio veliki fan reditelja Džozefa
Kosinskog, tako da, kada sam saznao da će on režirati nastavak, bio sam vrlo
uzbuđen. To me je tako vratilo u mladost, a i sama činjenica da će „Tron“
ponovo biti u centru pažnje činila me je vrlo srećnim.
Moto
ovogodišnjeg Filmskog fronta je: „Pređi na sledeći level.“ Šta Vi treba da
uradite da biste prešli na sledeći level?
To
je ono što pokušavam svaki put kada snimam film – da to uradim najbolje što
mogu sa opremom koju imam u tom trenutku. Često se vraćam starijim kamerama,
vhs-u, igračkama... I jedva čekam da vidim na kom će levelu to biti na kraju.
Svima govorim da neguju tu unutrašnju želju za istraživanjem, da ne razmišljaju
previše, nego da jednostavno stvaraju. Nikad ne znaš koliko će genijalno biti
to što slučajno napraviš kada se u potpunosti prepustiš igranju.
S obzirom da ste
izabrali baš Filmski front za premijeru Vašeg novog filma, pretpostavljam da smatrate
da je ovaj festival nešto posebno? Drugim rečima, na kom levelu je Filmski
front?
Da,
stvarno mislim da je poseban festival i počastvovan sam što sam deo toga.
Sasvim sigurno ću i naredne godine prijaviti neki film. Svi sa kojima sam
razgovarao su tako prijatni i ljubazni, i baš se lepo osećam zbog toga. Mislim
da je Filmski front sada na vrlo visokom, profesionalnom nivou i da ima
kvalitetan sadržaj. Jedva čekam da vidim kako će izgledati ubuduće.
Нема коментара:
Постави коментар